שירותי תקשורת, אבטחת מידע ותשתיות הם עורק החיים בכל ארגון, ולכן הוצאות התקשורת מהוות מרכיב נכבד בכלל הוצאות הארגון. ניסיון לחסוך ב"שורה התחתונה" של הוצאות כאלו ללא תכנון מוקדם, כגון קיצוץ קריטי במספר עובדי IT או מעבר לתשתיות שאינן עומדות בצרכי הארגון, לא פעם מתברר כשיקול מוטעה שמוביל לירידה בהכנסות. מצד שני, לכל ארגון יש תקופות עמוסות יותר ועמוסות פחות, והחזקת מספר גדול של עובדים או של שלוחות טלפון בתקופות רגיעה כרוכה בהוצאה ניכרת שאינה מניבה הכנסה.

האם הפתרון מותאם אישית לעסק שלך?

כשמתכננים חסכון בהוצאות התקשורת מילת המפתח היא גמישות. מומלץ לבחור בפתרון שמתאים את עצמו אליכם, ולא להיפך: כזה שמאפשר העלאה והורדה של משאבים, הן פיזיים והן משאבי אנוש, בהתאם לצורכי הארגון (למשל, הוצאת שירותי ה-IT למיקור חוץ ותגבור זמני של מספר העובדים רק במקרה הצורך) וחוסך השקעה במשאבים פיזיים יקרים.

כיצד חוסכים על הוצאות תקשורת של העסק
כפי שתואר במאמר על הנושא, אחת הדרכים הטובות והגמישות ביותר לחסכון בהוצאות התקשורת היא מעבר למרכזיה בענן. במקום לרכוש ולתחזק שרת למרכזיה, תצטרכו לשלם רק תשלום חודשי קבוע ללא התחייבות כאשר החיוב הוא על פי שימוש בלבד, ללא הגבלה על מספר השיחות שניתן לנהל במקביל. בנוסף, במקרה של התרחבות המחייבת קווים נוספים ניתן להוריד ולהוסיף שלוחות על פי הצורך תמורת עלות כוללת נמוכה לשלוחה אשר מכסה את מחיר הקו, השירות והתמיכה.

הצורך בגמישות אינו מחייב לפסול על הסף פתרונות תקשורת "נוקשים" כמו בנק דקות המחייב אתכם לצרוך מספר דקות מסוים בחיוג לחו"ל או פנים ארצי. אבל בחירה בפתרון כזה משתלמת רק אם היא מבוססת על תכנון מוקדם, המביא בחשבון את צריכתכם על פני השנה ואת המחיר שגובה הספק על דקת שיחה.

יש לזכור שאי אפשר להעביר דקות מחודש אחד למשנהו כך שלקוחות שהעסק שלהם מאופיין בעונתיות ובוחרים, למשל, בחבילה של 400 דקות, עלולים לשלם על חריגה שלושה חודשים בשנה ולצרוך 200 דקות בשאר החודשים; עסקה מאוד לא משתלמת, בייחוד אם המחיר הבסיסי לדקה – כולל דקות חריגה – זול יחסית.

טלפון אחד לכל השירותים, לא על חשבון גמישות

גורם מרכזי נוסף לעלות גבוהה של הוצאות התקשורת הוא הצורך להתקשרות כוללת בעת פנייה ישירה לאחד מספקי שירותי האינטרנט והתשתיות בישראל. רכישת מרכזיה מחייבת גם רכישת קו אינטרנט מאותו ספק, שילוב יקר שהתאמתו לעסק לא פעם מוטלת בספק. כחברה היחידה בישראל שכל ספקי האינטרנט והתשתיות מחוברים לחוות השרתים שלה, בינת עסקים יכולה להציע ללקוחותיה את השילוב המתאים והמשתלם ביותר מבין הספקים השונים, ללא התחייבות לספק מסוים.

בנוסף, כחברה ישראלית בעלת רישיון כללי אחוד, הווה אומר: רישיון למתן שירות בזק פנים-ארצי נייח, שירות בזק פנים-ארצי נייד ושירות בזק בין-לאומי, בינת עסקים יכולה לרכז עבורכם את כל התשלומים כך שתקבלו אותם רק מספק אחד ותוכלו לעקוב אחר כל התשלומים ולבצע מיטוב (אופטימיזציה) שלהם. כך תוכלו להוזיל באופן ניכר את הוצאות התקשורת שלכם ולוודא שאתם מקבלים פתרון מותאם אישית ואופטימלי עבורכם, כולל הרחבה וצמצום של השירותים במקרה הצורך.

לסיכום, האם כדאי לקבל את כל השירותים ממקום אחד או לבחור בשירות המתאים מכל ספק? התשובה על כך תלויה מאוד במבנה הארגון שלכם וצרכיו. ברוב המקרים עדיף להימנע מהתחייבות נוקשה לספק שירות אחד אלא לבחור ספק המאפשר בחירה בפתרון גמיש, כולל סל מוצרים ממגוון ספקים ויכולת להתאים פתרונות לצורכי העסק שלכם. כך תוכלו לקבל את הפתרון הטוב והמתאים לכם ביותר, שיוביל בסופו של דבר לחסכון בהוצאות על שירותי התקשורת של כל עסק, חברה או ארגון.