רוצים לדעם איך בוחרים סיסמא חזקה ומנצת? כל הטיפים המקצועיים

סיסמאות לא בטוחות או לא מתאימות הן מטרה קלה עבור האקרים. גישה לרשת ולנתונים רגישים באמצעות סיסמא גנובה היא הרבה יותר קלה מאשר לנסות לפרוץ דרך פרוטוקולי אבטחה. התוקפים יכולים לחשוף או לעקוף סיסמאות חלשות כדי לקבל גישה לחשבונות משתמשים באמצעות מתקפות ווירוסים שנשלחות פעמים רבות ע"י מיילים מחופשים וגונבים באמצעותן נתונים אישיים או ארגוניים. (איך מזהים אותם במאמר).

 

איך בוחרים סיסמא מנצחת?

 

אל תחזרו!

אחד הסיכונים הגדולים ביותר לאבטחת נתונים הוא שימוש חוזר בסיסמאות בחשבונות שונים.
אם אחד החשבונות שלכם נפרץ ושם המשתמש והסיסמא נחשפים ברשת, האקרים ינסו לבדוק כמה פעמים ובאילו חשבונות אותו אדם השתמש בסיסמא זהה, עד שהם מצליחים באמת להגיע לאחד מהחשבונות האלו.

 

תשקיעו גם בחשבונות זניחים

יש חשבונות שלעיתים אנחנו חושבים לעצמנו שהם לא רגישים או חשובים מספיק על מנת להשקיע בסיסמא חזקה עבורם, כמו כתובת דואר שלא בשימוש לעיתים קרובות לעומת סיסמא למייל בעבודה. חשיבה זו, מסכנת את המידע שלכם מכיוון שפריצה לחשבון שאינו רגיש, פעמים רבות יכולה לשמש פתח כניסה לחיפוש אחר נתונים עסקיים קריטיים או מידע אישי שיסייע להם להיכנס למקומות אחרים.

 

קבוצת ספורט אהובה? להשאיר במגרש

  • האקרים שומרים מסדי נתונים של המילים הנפוצות ביותר, ביטויים ושילובים על מנת לפצח את הסיסמה שלך בתוך שניות.
  • חלק מהסיסמאות הנפוצות ביותר הן: 123456789, ו QWERTY.
  • הימנעו משימוש של פרטים שמפורסמים ברשתות החברתיות כגון: ימי הולדת, תאריך סיום תואר, מספר טלפון, קבוצות ספורט וכו'.

 

סיסמא ארוכה ומורכבת = עבודה קשה יותר לפיצוח

בחירת סיסמה חזקה היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על עצמך, על המכשירים שלך ועל נתונים אישיים וארגוניים מפני האיומים האלה. האקרים בדרך כלל יעדיפו לחסוך זמן וינסו לפרוץ חשבונות עם סיסמאות קלות. כלל האצבע הוא:

ככל שהסיסמה ארוכה ומורכבת יותר, כך קשה יותר לפצחה.

 

זכרו! שמירה על הכללים תגן על המידע שלכם

כשמדובר באבטחת סיסמאות, לכל אחד יש תפקיד חשוב בהגנה על הנתונים האישיים שלו ושל החברה בה הוא עובד. יצירת סיסמאות חזקות ועדכון שלהם באופן קבוע הוא קו ההגנה הראשון באבטחת המידע האישי שלך ושל החברה.

 

לייעוץ בנושא אבטחת מידע תוכלו ליצור קשר עם אחד מיועצי חברת בינת עסקים – כך תוכלו לאבטח נכון את העסק שלכם.