אח״מ (ACE) – מערכת agentless הניתנת כשירות בענן ומבוססת על לימוד מכונה,

מאפשרת זיהוי ופתרון תקלות במערכת המחשוב, כולל חומרה ותוכנה

בהיערכות בפני קטסטרופה אפשרית, בין אם מדובר ברעידות אדמה, הצפות או שריפות, לא פעם השיקול של יחס עלות-תועלת הוא

הגורם החשוב ביותר בהחלטה האם להשקיע בבדיקות ובכוננות מתמדת למקרה של אסון. לדוגמה, בשל העלות הגבוהה יחסית של בדיקה לאיתור נזילות, והעובדה שהיא מחייבת תשלום לגורם חיצוני ומיומן, מעטים מאוד המקומות שבהם מתבצעת בדיקה כזו לפני התרחשות קטסטרופה של הצפה או פיצוץ צינור. עקב כך ההערכות למקרה של הצפה היא ריאקטיבית ומתמקדת באספקת תגובה לאחר התרחשות המעשה.

צמצום זמן תגובה

כשמדובר במקרה נדיר יחסית המחייב סיוע בידי גורם חיצוני, היערכות ריאקטיבית היא פשרה קבילה. הרבה פחות קביל שגם ההיערכות בפני תקלות מחשוב – בין אם מדובר בתקלות ביישומים או בתשתית המחשוב – הינה, בשימוש ברוב פתרונות הניטור הקיימים, ריאקטיבית וכרוכה בניחוש מחושב (guesstimation) ובקבלת התראות רק כאשר נוצרת הפרעה לתפקוד התקין של המערכת.

כך נוצר מצב שבו אנשי ה-IT, שלרוב אינם עובדים בארגון עצמו בשל העלות הגבוהה הכרוכה בהעסקת עובד IT היושב במקום (in house), מודעים לבעיה רק לאחר שזמן התגובה עולה באופן דרסטי וחלה השבתה של המערכת. מצב זה כמובן אינו קביל, יוצר עומס רב על המערכת, ומאלץ את אנשי ה-IT ״לחטט״ ברישומים (לוגים) המורכבים של המערכת שלרוב הם אינם מכירים היטב משום שהם מטפלים בה רק ברגעי חירום.

שירות גיבוי בענן הוא יעיל ואפקטיבי ולא תמיד מומלץ להשתמש בתוכנת בזק אינטרנט שתאפשר לנו גלישה חלקה בזמן תגובה מקסימלי.

 

ניטור התקלה, לפני שהיא משפיעה על המשתמשים

הדבר נובע מכך שרוב הפתרונות הקיימים מבוססים על מספר רכיבים שאין קשר ותיאום  בין מערכות הניטור שבודקות אותם – תוכנות ואפליקציות, מערכת ההפעלה, תשתית אחסון, תשתית מחשוב ועוד – כך שאיתור תקלה גוזל זמן רב, ולאחר שהתקלה אותרה מבוזבז זמן רב על ״חיפוש האשם״ מבין המחלקות השונות בארגון שעלולות להיות אחראיות לתקלה.

בנוסף, פתרונות הניטור הקיימים מבוססים על agents שמעבירים מידע המתורגם למדדים (מטריקות) שיש צורך ללמד את המערכת בנוגע אליהן, והחריגה מהמדדים אינה מפורשת בהתאם להקשר. יתר על כן, רבים

מערכת agentless

מהמדדים האלו מתמקדים בצריכת משאבי המחשוב שכבר מזמן אינם יקרים כבעבר.

אופן פעולה זה פוגע לא רק בעבודה הרציפה אלא גם ביכולת לתת ללקוחות החברה אמנת שירות (SLA) המחויבת לשירות מדויק ומדיד.

החולשה הגדולה ביותר של המערכות הקיימות היא שהן אינן מבוססות על חווית המשתמש, שהינה המדד האמתי לביצועי המערכת. הבסיס לפעולת מערכות אלו הינו מדדים פיזיים שלא פעם אינם מצליחים להביא לזיהבוי מדויק (pinpoint) של בעיות הביצועים ותפקוד המערכת, ואף גורמים להוצאת התראות סרק (false alarms).

לעומת זאת, אם אכן מדובר באנומליה לעיתים קרובות התקלה תדווח רק לאחר שמשתמש הקצה חש בהאטה או באי-זמינות של המערכת ומתריע על כך. בנוסף, מערכות אלו אינן לומדות בעצמן את התשתית הקיימת אלא מחייבות עדכון ותיעוד מתמידים, פעולות הגוזלות זמן רב ומצריכות מיומנות של העובדים העוסקים בניטור.

על בעיות אלו באה לתת מענה המערכת מבוססת הענן ACE, המפותחת על ידי חברת RAD-ACE ומיוצגת על ידי בינת עסקים. בהתאם לשמה, שהינו ראשי תיבות של Assured Customer Experience (אבטחת חווית משתמש), מערכת זו מתמקדת בחוויית הלקוח ומנטרת את כל חלקי המערכת – יישומים, שירותים, תשתיות ועוד – ללא כל צורך ב-agent.

 

איך המערכת עובדת בפועל?

ACE, המתאימה לכל מערכת מחשוב שיש בה שרת, מותקנת באמצעות הוספת מכשור בדיקה (probe) לאתר הלקוח. המכשור מקשיב לתעבורת הנתונים באופן רציף ולומד באופן מעמיק את התנהגות המערכת על כל רכיביה על סמך  נתונים מתקשורת קווית (wired data). כך נוצרת תמונת מצב(snapshot) של המערכת, ומגובש קו בסיס (baseline) של התנהגותה הסבירה.

איתור אנומליות באופן ממוקד, עוד לפני שהמשתמשים מרגישים בשיבוש בביצועי המערכת, מאפשר הפחתה דרסטית של הזמן הנדרש לפתרון בעיות וטיפול פרואקטיבי בבעיות בסביבת המחשוב. השיפור בחוויית המשתמש מורגש מידית, שכן הוא מבטל כמעט לחלוטין את ההמתנה לתגובה מהמערכת.

המערכת מחשבת בהתמדה את איכות השירות עבור היישומים והציוד, באמצעות לימוד והצלבה (קורלציה) של נתוני חווית המשתמש עם המדדים הפיזיים של הרשת והשרתים.

וכך, בניגוד למערכות הקיימות המחייבות תחזוקה ועדכון רציפים, מערכת ACE פועלת באופן חלק ובשיטה של "הפעל ושכח". ההתקנה שקופה לחלוטין למשתמש ("התקנה שקטה") , והמערכת אינה מחייבת תחזוקה והגדרות באופן שוטף (Zero touch).

שקיפותה של המערכת, שהתמונה המתקבלת ממנה מוצגת באמצעות ממשק נוח ופשוט לצוותי ה-IT המנטרים את המערכות בארגונים, מאפשרת גם לעובדים פחות מיומנים להבין בתוך זמן קצר את המצב הכללי של סביבת המחשוב.

המעבר ממערכות מסורתיות וריאקטיביות למערכת פרואקטיבית מאפשר עלייה ניכרת בפרודוקטיביות של העובדים בזכות מניעת השבתות מיותרות, ומפנה את זמנם היקר של עובדי ה-IT כך שהם יוכלו לנהל את הלו"ז שלהם בלי דרמות והפתעות מיותרות.

בתצורתה הבסיסית המערכת ניתנת כמערכת המותקנת במקום (on premise) או בענן, אך ללקוחות המעוניינים בכך קיימת אפשרות ללוות את המערכת בשירות. השירות ניתן על ידי מומחי בינת עסקים, המנטרים את המערכת באופן רציף ומתפקדים למעשה כ"איש סיסטם וירטואלי".

עלותו של אופן עבודה כזה, המכונה Managed Service Provider (MSP), נמוכה באופן ניכר מזו של העסקת איש סיסטם in house אך מאפשרת נוכחות וירטואלית מתמדת (365*24*7) של מומחה התשתיות באתר.

בזכות תצורתה המבוזרת והאפשרות לשדרוג (סקלביליות) ACE מתאימה למגוון רב של עסקים גדולים, קטנים ובינוניים. למערכת יש בסיס פריסה רחב בקרב הלקוחות המנוהלים של בינת תקשורת וכן אצל לקוחות רבים אחרים.

ראו גם מידע אודות: שרת וירטואלי | מחשוב בענן