יוקר המחיה במדינת ישראל הוא מהגבוהים במדינות ה- OECD ויש לו השפעה משמעותית על משקי הבית.

כאשר ההכנסה הפנויה של הצרכנים קטנה, הם צורכים פחות והנפגעים הראשונים מהשינויים בהרגלי הצריכה,

הם בעלי עסקים קטנים ובינוניים. ואם זה לא מספיק, העלייה המתמדת במחירי החשמל מובילה לעלייה במחירי חומרי הגלם והשירותים שאתם צורכים לצורך תפעול העסק. כתוצאה מכך, ההוצאות השוטפות שלכם עולות מחודש לחודש והרווחיות מצטמצמת בהתאם.

אחד הכלים היעילים ביותר להקטנת ההוצאות בעסק, הוא שדרוג מערך המחשוב הפיזי הממוקם בעסק, למערך מחשוב מבוסס שירותי ענן.

מה הם שירותי מחשוב בענן?

שירותי מחשוב בענן ניתנים באמצעות מחשב מרוחק, אליו בית העסק שלכם מחובר דרך האינטרנט או קו תקשורת. מחשב מרוחק זה משמש לאחסון וגיבוי נתונים, לבסיסי נתונים, למערכות הפעלה, לתוכנות, לאפליקציות ועוד.

הרעיון הגדול שעומד מאחורי שירותי מחשוב ענן הוא שאינכם נדרשים לרכוש את התשתיות ואת משאבי המחשוב אלא לשכור אותן בלבד ולשלם לספק, מנהל השירות, רק על פי זמן השימוש בפועל. בנוסף אתם נהנים מגמישות גבוהה בהגדלת צריכת משאבי המחשוב או הקטנתם, לפי הצרכים העסקיים שלכם או בכפוף לאילוצי עונתיות.

כך מחשוב בענן חוסך לכם הוצאות בעסק:

חיסכון בתשתיות מחשוב

כאשר העסק שלכם מבוסס על מחשוב בענן, אינכם צריכים לרכוש שרתים ואינכם נדרשים להצטייד בתשתית מחשוב, חומרות ותוכנות מדף יקרות.

חיסכון בחשמל

שרתים הם צרכני חשמל כבדים ובנוסף, הם מפיצים חום רב. מכיוון שהרכיבים של השרתים רגישים לחום, עליכם לקרר את חדר השרתים בעזרת מערכת מיזוג אוויר הפועלת 24 שעות ביממה וכך, חשבון החשמל הופך להוצאה חודשית גבוהה ומעיקה. כאשר המחשוב שלכם נמצא בענן וחדר השרתים הופך למיותר, הוצאות החשמל שלכם פוחתות משמעותית.

חיסכון ברכישת מערכות תומכות

אחזקת חדר שרתים מחייבת התקנת מערכות יקרות לכיבוי אש, אל פסק, אבטחה ועוד. בלעדיו, תחסכו כסף רב.

חיסכון ברכישת תוכנות

מערכות ההפעלה, התוכנות ובסיסי הנתונים ממתינים לכם בענן ועומדים לרשותכם לפי דרישה,

לכן אין לכם שום סיבה לרכוש אותם או לפתח אותם בעצמכם. לא השתמשתם? לא שילמתם!

חיסכון בכח אדם

כאשר המחשוב של העסק שלכם נמצא בענן, מטלות התחזוקה נמצאות באחריות הספק המעמיד לרשותכם מערך תמיכה 24/7. כך אתם חוסכים שעות עבודה של אנשי תמיכה ו-שירותי IT שכירים או במיקור חוץ, לטיפול בשרת שקרס או בתקלות חומרה ותוכנה.

חיסכון בצריכת משאבי מחשוב

במחשוב בענן, השימוש בשירותים ובמשאבים הוא על פי דרישה בלבד. הפעילות העסקית שלכם גדלה? השתמשו במשאבי מחשוב רבים יותר. נכנסים לתקופת שפל בפעילות העסקית? צמצמו מיד את צריכת המשאבים וחסכו בהוצאות.

חיסכון בהוצאות אבטחת מידע

העלות הגבוהה של הקמת מערך אבטחת מידע ארגוני הופכת למיותרת, כאשר אתם נהנים משירותי אבטחת מידע מתקדמים הניתנים לכם ע"י ספק המחשוב בענן. במסגרת המחשוב בענן תיהנו משירותי גיבוי נתונים אשר ישמשו כרשת ביטחון להשבת המצב לקדמותו במקרה של כשל בחומרה, אובדן קבצים בשוגג או במזיד או כתוצאה מהצפה, שריפה, אסון טבע או מתקפת סייבר. כמו כן, יעמדו לרשותכם שירותי אחסון נתונים באמצעותם תשמרו את המידע הארגוני במיקום מרוחק, באופן שישלים את הכוננים הפיזיים הממוקמים בארגון.

‍שירותי מחשוב בענן זוכים להצלחה רבה הן בקרב תאגידי ענק והן בקרב עסקים קטנים ובינוניים. מחשוב בענן מאפשר לכם לייעל את תהליכי העבודה וליהנות מחיסכון משמעותי בהוצאות בימים בהם אתם נדרשים להדק את החגורה ומרווחיות גבוהה יותר בתקופות שגשוג וצמיחה.

ראו גם מידע אודות מרכזייה >>

רוצים לחסוך בהוצאות בעסק שלכם?

לתיאום פגישת אפיון לצורכי מחשוב הענן בעסק שלכם, צרו קשר